آینه دکوراتیو چیست و انواع آن کدام است؟

آینه دکوراتیو چیست و انواع آن کدام است؟

آینه دکوراتیو چیست و انواع آن کدام است؟

آینه ها جزو بهترین وسایل ها برای تزئین یک خانه هستند برای اینکه خانه ای مدرن و شیک داشته باشید سعی کنید از آینه ها در بخش های مختلف خانه استفاده کنید برای مثال استفاده از آینه در اتاق خواب علاوه بر اینکه لازم است، باعث می‌شود اتاقی شیک و زیبا نیز داشته باشید. 

آینه های دکوراتیو بهترین آینه برای خانه است معمولا در سالن پذیرایی بالای مبل از این آینه ها قرار میدهند تا باعث زیبایی خانه شده و توجه همه را به خود جلب کند. آینه را به عنوان نماد صافی و صداقت می‌شناسیم و نقش آینه در دکوراسیون، انعکاس انرژی در فضای دکور است.

آینه دکوراتیو یکی از انواع آینه‌های تزیینی و زیبا است که می‌توان از آن در زیباسازی دکوراسیون منزل استفاده کرد.

استفاده از آینه‌های دکوراتیو یکی از بهترین روش‌های زیباسازی محسوب شده و می‌توان به وسیله آن انواع خانه‌های مدرن و یا کلاسیک را زیباتر کرد.

انواع آینه دکوراتیو

یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین آینه های دکوراتیو ، آینه های چند تکه می باشد که بر روی دیوار پذیرایی یا اتاق خواب نصب می شوند این آینه ها در شکل های لوزی، مستطیل ، دایره ای و … وجود دارند و چندان جنبه ی کاربردی ندارند بیشتر باعث زیبایی فضا می شوند و کمی هم در نور پردازی تاثیر گذار هستند.

 

یکی دیگر از مدل های آینه های دکوراتیو، آینه های دیواری یک تکه می باشد که جزو آینه دیواری شیک و کاربردی محسوب می شود و هم جنبه ی زیبایی دارد و هم می‌توانید از آن استفاده نمایید.
این آینه ها، معمولا از تکه های اشکال هندسی تشکیل شده اند و در کنار هم قرار می گیرند
.


طرح های مختلف آیینه های دکوراتیو

دیوار پوش آینه ای                                                                                                                               

از آینه های دکوری می توان برای پوشش دیوارهای اتاق نشیمن اتاق پذیرایی، حمام و سرویس در منازل استفاده کرد. با استفاده از دیوار پوش آینه ای می توان فضا را از آنچه که هست گسترده‌تر نشان داد.
اگر فضای کوچکی دارید این آینه می تواند به فضای داخلی کمک کند تا با ایجاد خطای بصری آن را بزرگتر نشان دهد. منظور از دیوار پوش آینه ای این است که یک دیوار را کاملا با آینه پوشش دهیم. همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید دیوار از بالا تا پایین با آینه پوشیده شده است. استفاده از .آینه
CNC برای دیوار پوش انتخاب لوکسی خواهد شد

 

آینه دکوراتیو گرد

آینه های گرد دکوری از دیگر آینه های زیبا و جذاب هستند که به صورت تکی یا به شکل مجموعه ای از چند آینه می توان بر رروی دیوار نصب کرد. از این آینه در اتاق خواب بالای میز توالت و در اتاق پذیرایی بالای کنسول استفاده می شود و همچنین  برای طراحی مینیمال استفاده می کنند زیرا با هزینه پایین و خیلی ساده می توان کل فضا را دگرگون کرد.

 

 

آینه های پازل مانند

استفاده از تکه‌های آینه در کنار هم مانند پازل نقشی زیبا را طراحی می کند که در طرح ها و ابعاد متفاوت قابل اجرا است. می توانید کمی خلاقیت داشته باشید و فضا را از حالت کسل کنندگی نجات دهید. با تکه های آینه طرح های هنری ایجاد کنید که هر بیننده ای از دیدن آن ها هیجان زده شود.


آینه در طرح های مختلف

آینه دکوراتیو در طرح ها و ابعاد متفاوت مانند طرح پروانه، قلب،کشتی، ابر، قاصدک و غیره قابل نصب روی دیوار هستند و به دلیل انعکاس نور محیط باعث زیبا شدن فضای داخلی می شود. این نوع از آینه دکوراتیو در طرح های مختلف برش می خورد. حتی می توانید طرح مورد نظر خود را سفارش دهید تا آینه ای خاص داشته باشید.



آینه دکوراتیو کاشی

آینه کاشی، از پر کاربردترین آینه دکوراتیو تزیینی هستند که بیشتر شبیه تایل‌های کاشی در کنار هم چیده شده اند. این آینه ها با طرح های زیبا حکاکی شده اند به صورتی که در این قسمت ها جیوه وجود ندارد و با کنار هم قرار گرفتن آنها باعث تکرار منظم یک طرح زیبا و خاص می شود.

آینه دکوراتیو پلکسی

آینه های پلکسی گلاس از ورق پلکسی به علاوه جیوه تشکیل ساخته می شوند. وجود جیوه پشت ورق های پلکسی گلاس سبب ایجاد حالت آینه ای در ورق پلکسی گلاس می گردد. پلکسی طوری ساخته شده که در برابر خم شدگی و ضربه بسیار مقاوم است.
همچنین پلکسی بسیار سبک تر است و خطر جراحت با آن وجود ندارد. آینه های معمولی کم کم جای خود را به آینه پلکسی داده اند
.

نگه داری از پلکسی آسان تر از آینه است. پلکسی آینه ای معمولا در دو رنگ نقره ای و طلایی تولید می شوند. به طور کلی باید بگوییم آینه پلکسی طلقی است که راحت شکل گرفته و بریده می شود اما خاصیت آینه یعنی انعکاس تصاویر را به وضوح دارد.

مزیت استفاده از آینه های دکوراتیو


مزایای اجرای آینه کاری: آینه ها در دکوراسیون داخلی شبیه به معجزه عمل می کنند. استفاده خلاقانه از آینه ها باعث می شود که شما با صرف هزینه کم، صاحب فضایی بزرگتر و زیبا تر شوید. کاربرد آینه در معماری و دکوراسیون فضاهای مختلف بناها و ساختمان ها سابقه ای دیرینه دارد به خصوص در معماری ایرانی، یکی از هنرهای خاص معماران و بناهای تاریخ معماری ایران به شمار می آید.

ویژگی آینه کاری در دکوراسیون داخلی


یکی از مهمترین ویژگی های آینه که آن را به یک فاکتور عملکردی تبدیل می کند، ویژگی بزرگتر نشان دادن فضا می باشد این امتیاز باعث می شود که یک انتخاب عالی برای فضاهای کوچک باشد.

البته انعکاسی که از طریق بازتاب نور بر روی سطوح آینه ایجاد می شود باعث افزایش روشنایی محیط می شود. به همین دلیل توصیه طراحان دخلی برای فضاهای کم نور و تاریک استفاده از آینه های متعدد می باشد.

همچنین از مهمترین ویژگی  آینه در زیباسازی فضا می توان به کاربرد آینه و نقش موثر آن در خودآرایی فرد می باشد. با مکان یابی درست آینه در فضا می توان حس و حال فضا را بهبود بخشید. آینه ها می توانند بر خلق و خو و آرامش محیط تاثیر گذار باشند.

آینه ها می توانند در بازی نورپردازی فضا همراه خوبی باشند. آینه کاری جز هزینه های کم خرج در تزئین داخلی فضا به شمار می روند.

کاربرد آینه ها در دکوراسیون داخلی

-بزرگ نشان دادن فضا

-از مهمترین کاربرد آینه در دکوراسیون خانه، به خصوص خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند، بزرگ نشان دادن محیط است. آینه به شرطی که در جای مناسب نصب شود، ذهن بیننده را فریب می‌دهد و حس وسعت فضا را به او منتقل می‌کند. آینه‌های قدی بزرگ این کار را به نحو بهتری انجام می‌دهند.

 

-می‌توانید آینه را پشت کمدهای کوتاه قرار دهید تا این تصور به وجود آید که فضا در پشت کمد ادامه دارد. 

-نصب آینه دیواری روی دو دیوار کنار هم، انعکاس نور را بیشتر می‌کند و باعث امتداد یافتن فضا می‌شود و از جمله کاربردهای جالب آینه است.

-در آشپزخانه‌های کوچک، به خصوص آن‌هایی که پنجره پشت سینک ندارند، با ساختن پس‌زمینه‌ای از آینه می‌توان فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان داد.

-از دیگر کاربردهای جالب آینه قرار دادن یک آینه میان قفسه کتاب‌ها است که باعث می‌شود فضای فشرده آن، عمق پیدا کند و وسیع‌تر به نظر برسد.

-بالای شومینه یک آینه دیواری بزرگ نصب کنید تا تمامی قسمت‌های دیوار را بپوشاند. در این صورت اتاق روشن‌تر و جادارتر به نظر می‌رسد.


افزایش نور محیط


-کاربرد دیگر جالب آینه قرار دادن آینه قدی بزرگی میان دو پنجره است و باعث ایجاد حس امتداد فضا و فریب خوردن ذهن بیننده شود در این حالت احساس می‌کنیم اتاق نور بیشتری دارد و روشن‌تر است.

-روش دیگر قرار دادن آینه در قسمتی است که نور لامپ‌ها را بازتاب دهد، می‌توانید آینه دیواری را پشت آباژور یا دیگر چراغ‌های دکوراتیو نصب کنید یا آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که نور لامپ‌های سقف را بازتاب دهد

پنهان کردن فضاها


-ممکن است در خانه خود کمدها یا اتاق‌های کوچک انباری‌مانندی داشته باشید که بخواهید آن‌ها را از نظر پنهان کنید. در این حالت استفاده از آینه بهترین راهکار است.

می‌توانید در کمدها یا اتاق مورد نظر را با آینه کاری بپوشانید و آن را پنهان کنید. به این ترتیب هم فضای خانه بزرگتر و پرنورتر به نظر می‌رسد و هم نظم بیشتری پیدا می‌کند.

افزایش ارتفاع سقف

-از کاربردهای جالب آینه فن آینه کاری دیوار و سقف است که از قدیم رواج داشته است، علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، در راستای افزایش ارتفاع و به صورت کلی ابعاد اتاق نیز استفاده می‌شده است.

-اگر از تالارهای آینه قصرهای قدیمی بازدید کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که تکثیر نور و تصویر در قطعات کوچک آینه کاری، به اتاق ابعادی بزرگ و روشن همراه با حسی از رمز و راز می‌بخشد.