بزرگتر نشان دادن حمام خانه با ترفندهای ساده

بزرگتر نشان دادن حمام خانه با ترفندهای ساده

بزرگتر نشان دادن حمام خانه با ترفندهای ساده

حتما به این فکر کرده اید که اکثریت مردم حمام های لوکس و بزرگی در منزلشان ندارند و برای این مشکل باید به یا به فکر راهکارهای جایگزین باشند تا در صورت داشتن توانایی مالی منزل خود را عوض کنند. نکته قابل توجه اینجاست که ترفندهای ساده زیادی وجود داردکه حمام های کوچک منزل شما بدون حتی یک متر مربع بزرگتر نشان داد .برای اینکه این ترفندها را یاد بگیرید همراه باشید تا این ترفندهای ساده را برایتان بازگو کنیم:

استفاده از پالت های رنگی


همیشه نقش رنگ ها در دکوراسیون خانه نباید دست کم گرفت. استفاده از طرح های رنگی به همراه نور سفید هم تفاوت زیادی از لحاظ ظاهری ایجاد کرده هم اینکه موجب بزرگتر نشان دادن حمام شما می شود.پس حتما معجزه رنگ ها را جدی بگیرید و تا حد امکان از نور در حمام خودتان بهره ببرید. 
فقط به یاد داشته باشید که  نور را فقط به یک نقطه یا جسم خاص متمرکز نکنید به عنوان مثال تمام نور را به دیوارها یا کاشی ها نتابانید بلکه تمرکز نور بر کف حمام، صندلی حمام ،گیاهات موجود در حمام و سایر وسیله های موجود در حمام باشد تا تمام جزیات نمایان شود و حمام خانه شما بزرگتر نشان داده شود، همچنین با به کاربردن وسایل تزیینی در حمام هم عمق به حمام بخشیده و هم موجب تجملی تر شدن این مکان می گردد.

 

دوری از تضاد زیاد در حمام



اگر به دنبال بزرگتر نشان دادن حمام خانه خود هستید، همانطور که از قبل اشاره داشتیم به رنگ ها و ارزش آنها توجه کنید. استفاده از کنتراست قوی مثل دیوار روشن و سقف تیره و یا برعکس توصیه نمی شود، در عین حال از وسایلی که با سطوح و گوشه های تیز استفاده نکنید. استفاده از قفسه و کمد کابینتی برای قرار دادن وسایل درون آنها و بوجود آوردن فضای بیشتر در حمام پیشنهاد می شود.

 

دست کم نگرفتن ارتفاع حمام



طراحان فضاهای کوچک تمام ابعاد فضا را در نظر می گیرند و اگر مکان از لحاظ زیربنایی کوچک باشد تمرکز خود را بر روی بعد عمودی یا همان ارتفاع می گذارند. پس شما باید بر ارتفاع حمام خود تاکید کنید تا حمام بزرگتر نشان داده شود. بهترین ایده برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهیداستفاده از تصاویر زمینه ای ست که در آن ها از نوار عمودی استفاده میشود. این تصاویر باعث بلند تر نشان دادن ارتفاع حمام شما می شود.

 

خلاص شدن از لوازم بی مصرف


اکثر وسایل موجود در حمام  بلا استفاده هستند و واقعا نیازی به بودن آنها ندارید.حتما از این حرف شگفت زده شده اید! حالا شما به این سوالات پاسخ دهید تا مشخص شود که چه مقدار از وسایل داخل حمام بلا استفاده است.
آیا به این همه وسایل جانبی جهت مو احتیاج دارید؟
آیا این همه حوله در طول هفته مصرف می کنید؟
اگر واقع بین باشید متوجه میشوید که حمام منزل شما پر از لوازمی ست که احتیاجی به آنها ندارید، پس به منظور ایجاد فضایی تازه و مناسب آن ها را دور بریزید تا بتوانید در اطراف حمام آازدانه حرکت کنید و ذهن تان جهت خلاقیت های جدید در محیط حمام باز شود.

سروسامان دادن کف حمام

 

شما می توانید با استفاده از قفسه های مدرن و شناور که به تازگی به بازار آمده اند و قیمت های مناسبی هم دارند برای قرار دادن لوازم آرایشتان به صورت عمودی استفاده کنید. سبد و وان حمام را تا  امکان با توجه به فضای تردد در حمام انتخاب کنید.
تا حد امکان از گذاشتن وسایل روی زمین اجتناب کنید و تا جایی که امکان دارد آن ها را در ارتفاعی قرار دهید که دم دست شما باشند.

آیینه ها را نادیده نگیرید


آیینه ها ابزارهای جادویی برای ایجاد عمق در فضا هستند و برخی از  این آیینه ها حمام شما را زیبا تر از آنچه هست نشان می دهند.آیینه های بیش از حد بزرگ، راهی برای اینکه تصویری واضح از شما تولید شود می باشد و باعث بزرگتر نشان داده شدن حمام نیز می شود، اگر به نور طبیعی دسترسی ندارید استفاده از آیینه ها بسیار موثر خواهد بود.

 

اجازه نفوذ نور به داخل حمام

 

واقعیت این است که حمام تاریک حس ناخوشایندی به هر شخصی می دهد.حتی اگر زیربنای حمام زیاد باشد اما نور کمی داشته باشد مساحت آن کمتر از واقعیت به نظر می رسد. اگر حمام کوچک اما دارای پنجره های بزرگ باشد به صورت غیر قابل تصوری بزرگ تر دیده می شود، ولی اگر حمام شما راهی به بیرون ندارد اصلا نگرانی به خود راه ندهید و با استفاده از لامپ های متعدد تاریکی را به عقب برانیدو سعی کنید به جای استفاده از لامپ های زرد و نارنجی که پرتوهای قوی تولید می کنند باز نور ملایم و نرم استفاده کنید.

استفاده از سبدهای قابل حمل

این دسته از سبد ها به دلیل حمل آسان، انعطاف پذیری و کوچک بودنشان بسیار کاربردی هستند و می توانید وسایل خود را به هرکجا که می خواهید، ببرید. بهتر است پس از استحمام آن ها را از حمام خارج کرده و فضا را خالی کنید.بهترین گزینه در میان سبد های بازار،سبدهای بافته شده به دلیل شیک بودن و قیمت مناسب می باشد.


پوشش ندادن حمام با پرده



کی از بزرگترین اشتباهات هر فردی در طراحی حمام، قرار دادن پرده ضخیم بین وان و دوش با بقیه حمام می باشد. این کار هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکل بوجود می آورد اما اگر اصرا به اجرای این کار دارید پیشنهاد ما پرده های شفاف و شیشه ایی برای این کار است.


تمیز نگه داشتن سطوح موجود در حمام

 

 بعد از دوش گرفتن وسایل خود را د جای مناسب قرار دهید چون بعضی سطوح ضدآب نبوده و به مرور زمان شفافیت و براق بودن سطوح خود را از دست می دهند. وجود چنین وسایلی در هر مکان کوچکی غیر قابل تحمل است و سعی کنید همیشه در پایان حمام، لکه ها را از سطوح حمام پاک کنید.

 

کمک عکس ها به دکوراسیون حمام

حتما پیش خود فکر کرده اید که چه شوخی جالبی یا اینکه برایتان باور نکردنی ست اما واقعا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا در حمام از قاب عکس های جالب استفاده نکنیم؟ با انتخاب یک عکس مناسب که برای شما تداعی کننده هر چیز خوشایندی برای شماست می تواند در هنگام دوش گرفتن وقتی  به هنگام دوش گرفتن با نگاه کردن به این عکس حس خوشایندی خواهید داشت و اماده روزی جدید با چالش های تازه خواهید بود. برای این منظور می توانید از یک عکس با هر موضوعی با قابی عتیقه استفاده کنید.

نمایشگاهی از طراحی های حمام های کوچک

همه ما فضاهای بزرگ و دل باز را دوست داریم، اما حالا هر فضایی را بدون در نظر گرفتن ابعاد و اندازه آن قادر به گسترش هستیم. بنابراین دیگر زیر بنای کم و محدود برای شما نمیتواند مشکلی ایجاد کند.با به کارگیری رنگ های سبک و روشن به راحتی فضای خود را گسترش دهید. برای ساخت و یا بازسازی حمام ها کوچک ایده های متنوعی وجود دارد که می توانیدبه جای یه وان یک دوش ساده اختصاصی و از مبلمان مخصوص حمام نیز استفاده کنید.توجه کنید اینجا منظور ما مبلمان معمولی نبوده و منظور همان صندلی و لوازم مخصوص حمام است. مبلمان را با فاصله ایی از کف حمام و چسبیده به دیوار نصب کنید تا با این ترفند هم جا برای مبلمان ایجاد کرده اید هم مبلمان خیس نمی شوند.

در ادامه این مطلب مجموعه ایی از تصاویر حمام های کوچک برای شما جمع آوری کرده ایم که میتوانید با نگاه کردن به این عکس ها ایده های جدید هرچند کوچک در ذهن شما خطور کند.امیدوارم در این مطلب توانسته باشیم با راهکارهایی که ارائه کردیم کمکی هر چند کوچک در بزرگتر نشان دادن حمام کوچک شما کرده باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما در مورد ترفند های گفته شده چیست؟ شما از چه ترفندهای دیگری برای بزرگتر نشان دادن فضای حمام استفاده می کنید؟نظرات خود را با ما در میان بگذارید.