انواع سبک های دکوراسیون داخلی (بخش دوم)

انواع سبک های دکوراسیون داخلی (بخش دوم)

انواع سبک های دکوراسیون داخلی (بخش دوم)

در بخش اول به تعدادی از سبک های دکوراسیون پرداختیم و متوجه شدیم که می توانیم با دانش و اطلاعات کافی از انواع سبک های دکوراسیون منزل خود را با توجه به سلیقه و سبک مورد علاقه مان چیدمان کنیم.
در بخش دوم انواع سبک های دکوراسیون داخلی سبک های دیگری را برایتان معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با توجه به اطلاعات کافی انتخاب بهتری را انجام دهید. پس با ما تا آخر این بخش همراه باشید:


1-سبک دکوراسیون فرانسوی

در این سبک از دکوراسیون از مصالحی مانند سنگ وآجر که دارای برجستگی هستند درکنار رنگ های گرم و ملایم در طیف های قرمز،زرد و طلایی که در سبک دکوراسیون فرانسوی مرسوم اند استفاده می شود.
از دیگر ویژگی های این سبک استفاده از روکش مبل دامن‌دار به همراه پرده های بلند است. استفاده از فرش در این سبک دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

2-سبک دکوراسیون بوهمیان

یکی دیگر از محبوب ترین سبک های دکوراسیون های داخلی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان به شمار می رود. در این سبک به قانون خاصی پایبند نیست و مطابق با سلیقه خود دکوراسیون خود را طراحی می کنید.
این سبک به نام سبک کولی‌وار هم شناخته می شود، به این معنی که عرف ها و قراردادهای معمول نادیده گرفته می شود نیست بلکه این نوع سبک بازتابی از سلیقه شماست که می تواند پر از رنگ و طرح های مختلف باشد.

 


در سبک بوهمیان از تمامی رنگ ها در کنار هم استفاده می شود و به بوجود آورنده فضایی دلنشین است .

3-سبک دکوراسیون روستیک

این سبک از دکوراسیون به خاطر استفاده از عناصر طبیعی همچون سنگ و چوب شبیه به سبک روستایی می باشد. واژه روستیک به معنی "رنگ و  رو رفته" است. در این سبک طراحی فضایی صادقانه و بی آلایش وجود دارد تا پلی باشد به گذشته که مردم در آن زمان با استفاده از عناصر طبیعی خانه های خود را چیدمان می کردند.

 

هماهنطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید از  لوازمی استفاده شده که ظاهری زنگ زده یا پوسیده دارند، البته این لوازم بلا استفاده نیستند و تنها اینگونه طراحی شده اند تا ببینده تصور کند با لوازمی قدمت دار و قدیمی سروکار دارد.
این سبک مورد علاقه اشخاصی ست به نوستالژی ها دلبستگی زیادی دارند.

4-سبک دکوراسیون شبی شیک

این سبک به خاطر استفاده از  مبلمان روستایی، پارچه های گل‌دار ظریف، لوستر های درخشان  ما را به یاد کاخ های فرانسوی و انگلیسی می اندازد همچنین استفاده از رنگ هایی با طیف سفید و وسایل تزیینی عتیقه این یادآوری را پررنگ تر می کند. این سبک بسیار شبیه سبک بوهمیان است اما با این تفاوت که سبک شبی شیک بیشتر زنانه است.

 

ایجاد احساس ملایمت و ظرفت از ویژگی های این سبک می باشد، همانطور که در تصویر بالا می بینید کنار هم قرار گرفتن رنگ سفید و صورتی و یا چیدن گلهای صورتی در دکوراسیون این ویژگی را به خوبی نمایش می دهد.


5-سبک دکوراسیون هالیوودی

در این سبک تمایل به لوکس و باشکوه بودن همراه با استفاده از مبلمان با شکوه مخملی و عتیقه جات گرانبها موج میزند. پالت های رنگی استفاده شده نیز معمولا از رنگ های خیره کننده همچون بنفش و قرمز و فیروزه ایی هستند و به همراه رعایت چند نکته می توان به دکوراسیون هالیوودی دست پیدا کرد.


برای تزیین دیوارها از عکس های هالیوودی می توان در کنار مبلمان مجلل، دیوارهای تیره، نورپردازی زیاد استفاده کرد که از ویژگی های بارز این سبک می باشد.

6-سبک دکوراسیون ساحلی

این سبک از مناطق ساحلی امریکا شروع شده، از ویزگی های این سبک میتوان به استفاده از پالت های رنگی خنثی ترکیب شده با آبی و سبز، مبلمان بژ یا سفید، اتاق هایی با وسیله های چوبی یا الهام گرفته از دریا می باشد.
همچنین از الگوهای آبی و سفید برای بالش ها به همراه پنجره های بزرگ نیز اشاره کرد. هدف اصلی این نوع سبک که به همپتون نیز شهرت دارد ایجاد حس آرامش برای افراد بوده و معمولا در خانه های ساحلی استفاده می شوند.


فضای ایجاد شده در این سبک تداعی کننده طبیعت ساحلی و آرامش دریاست. یک تراس رو به دریا، سقف کوتاه، پنجره های سراسری و آفتاب‌گیر و عدم استفاده از پرده را می توان جزو ویژگی های این سبک دکوراسیون محسوب کرد.

 

7-سبک دکوراسیون  ایران باستان

این نوع سبک نگاهی به دوران هخامنشی و بعد آن دارد. استفاده از سنگ مرمر برای دیوار های خارجی، حکاکی های هخامنشی، استفاده از تندیس های هخامنشی و باستانی، استفاده از پالت رنگ ‌های خنثی  مثل سفید و کرم در کنار رنگ های با شکوهی مثل زرشکی و آبی ارغوانی از ویژگی های بارز این نوع سبک دکوراسیون می باشد.
در این نوع سبک هر آن چیزی که شما را به یاد ایران باستان می اندازد مورد استفاده قرار می گیرد.


استفاده از عناصر و اشکال گوشه دار استفاده می شود تا اقتدار و هیبت امپراتوری ایران به نمایش گذاشته شود بسیار مرسوم است، چیزی شبیه پذیرایی شیک ایرانی امروز.


8-سبک دکوراسیون یونان باستان

این سبک همانند سبک ایران باستان از عناصری همچون حکاکی ها و تندیس های مرمرین باستانی بهره می گیرد. پالت رنگ ها شبیه به سبک ایران باستان است و تقریبا شکوه و عظمت این سبک را عملا تکرار می کند. این سبک را بیشتر در فیلم ها تاریخی همراه با مقداری تغییر در سبک و رنگ دیده ایم.
تنها تفاوت سبک دکوراسیون یونان باستان و ایران باستان به جای اشکال گوشه دار، از اشکال منحنی استفاده می شود که احساس پویایی و حرکت را در فضا ایجاد کند.

 

9-سبک دکوراسیون منوکروم

این سبک در عین اینکه یکی از ساده ترین سبک ها به دلیل تک رنگ بودن می باشد، اما جزو سخترین سبک ها برای چیدمان دکوراسیون   است. اگر در هنگام چیدمان تناژ رنگی رعایت نشود شاهد یک اتاق خسته کننده خواهیم بود و تصور اکثریت به دلیل اینکه در این نوع سبک فقط می توان از رنگ بژ استفاده کرد بسیار غلط بوده، چون درواقع شما از هر رنگی می توانید استفاده کنید: صورتی، نارنجی، آبی و ..
اتاقی که با رنگ های سرمه ای، آبی کاربنی، آبی آسمانی کمرنگ و آبی تجارتی تزیین شود هنوز هم مونوکروم است چون همه تغییرات آبی است. در این سبک میتوانید از رنگ سفید یا سایر رنگ های خنثی به عنوان پشتیبان رنگ اصلی در خانه خود استفاده کنید.

 

10- سبک دکوراسیون نئو کلاسیک

نئوکلاسیسم تعبیری از سبک کوراسیون کلاسیک به سبک امروزی است و ویژگی های سبک کلاسیک تقریبا هیچ تغییری نداشته اند، این سبک ترکیبی از ویزگی های سبک کلاسیک را در خود دارد که مناسب آپارتمان ها و خانه های مدرن امروزی ست، که در آن می توان از انواع چوب، سنگ تزیینی و حتی ترکیب مواد طبیعی با مصنوعات استفاده کرد.در سبک کلاسیک تمایل به استفاده رنگ های گرم زیاد بوده، اما در سبک نئو کلاسیک الزامی به استفاده از این پالت های رنگی نیست زیرا استفاده از پالت های سرد و تیره و حتی متضاد رایج است. سبک نیاز دکوراسیون نئوکلاسیک به فضای زیادی نیاز داشته و بر اساس طراحی نئوکلاسیک نسبت های خالص، خطوط روشن و هندسی ساده می باشد.


در این دوبخش از انواع سبک های دکوراسیون داخلی سعی کردیم انواع سبک ها را معرفی کرده و با ویژگی های آن ها شما را آشنا کنیم شما می توانید با بررسی سبک ها و ترکیب خلاقانه چند سبک، به سبک مورد علاقه خود رسیده وآن را جرا کنید .