راه حل هایی برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

راه حل هایی برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

راه حل های برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

با توجه به افزایش قیمت مسکن و افزایش جمعیت که دو مانع مهم برای داشتن خانه بزرگ است، برای عموم مردم داشن خانه بزرگ بسیار مشکل شده از همین رو با استفاده از راهکارهای ساده و کم هزینه می توان فضای خانه بزرگتر نشان داد، البته داشتن خانه کوچک نیاز به داشتن سلیقه است که بتوان به آن فضا احساس صمیمیت و امنیت را القا کند و در کنار آن نور و هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد. این عوامل باعث لذت بخش‌تر شدن فضای خانه می شود .

دیوارهای روشن، انتخابی ایده آل


رنگ ها در چیدمان منزل های کوچک نقش به سزایی دارند. زمانی که از رنگ تیره در دکوراسیون دیوارها استفاده می شود فضا کوچک نشان داده می شود ولی زمانی که از رنگ های روشن مثل استخوانی، کرم، سفید، طوسی استفاده می شود فضای خانه را بزرگتر و دلباز تر خواهد کرد.

 

 

شیشه و آیینه، نور بیشتر و فضایی بهتر

انعکاس نور در منزل های کوچک با داشتن شیشه و آیینه وقتی بیشتر می شود روشنایی منزل بیشتر شده و فضایی بهتر را در منزل ایجادمی کند.
روزانه سعی کنید چندین ساعت پنجره ها را باز کنید و هوای تازه به همراه نور را وارد منزل کنید تا از این فضا لذت ببرید از شیشه نیز در تزئین و دکوراسیون خانه هم می توانید استفاده کنید به عنوان مثال یک آیینه تمام قد بر روی یکی از دیوار ها نصب کنید و یا آنکه روی دیوار اتاق ها چند قاب آیینه بزنید.


یک رنگ بودن، فضای بیشتر


در صورت کوچک بودن اتاق یا خانه شما  برای بزرگتر نشان دادن آن بهتر است که از الگوهای تک رنگی استفاده کنید، بدین معنی که در دکوراسیون فضای کوچک شما فقط از یک رنگ ثابت روشن برای فرش، پرده ها، دیوار و حتی کف پوش ها استفاده کنید تا با این روش ساده فضای مورد نظر بزرگتر جلوه کند.

مبلمان چند کاربرد، انتخابی متفاوت


نداشن فضای کافی با توجه به کوچک بودن اکثر خانه ها باعث شده عموم مردم از وسایلی استفاده کنند که دارای چند کاربرد متنوع باشد تا هم فضای کمتری از خانه را اشغال کند هم کارایی بهتری داشته باشد.

برای مثال شما می توانید از مبل های تخت شو یا از تخت هایی استفاده کنید که در اتاق تبدیل به مبل و میز تحریر می شوند. در قسمت آشپزخانه بهتر است از جزیره استفاده شود که برای شما کارکرد میز پذیرایی و ناهار خوری را داشته باشد.

ایجاد فضای خالی، بزرگتر نشان دادن فضای خانه

برای دلبازتر شدن خانه های کوچک باید به دنبال ایجاد فضای خالی باشید، این کار با استفاده از راهکارهای ساده مثل نصب تلویزیون بر روی دیوار امکان پذیر است ضمن اینکه با این کار نیازی به خرید میز تلویزیون نیز نخواهید داشت یا با استفاده از مبل های  مانند می توانید از حداکثر فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید.
حتی میتوانید در اتاق، راهروها و غیره قفسه های دیواری درست کنید تا از این فضاهای بی استفاده نهایت بهره را ببرید و وسایلتان مانند کتاب، کفش و غیره را سامان‌دهی کنید.



 

طرح های عمودی، انتخابی برای فضای کوچک

کاغذهای دیواری و یا رنگ های طرح عمودی و راه راه یکی از گزینه هاییست که در فضای کوچک خانه شما میتواند سقف خانه را بلندتر و فضای کوچک را بزرگتر جلوه می دهد. پرده های بلند نیز که از بالاترین قسمت سقف تا کف را پوشش دهد به بزرگتر نشان دادن فضای خانه شما کمک خیلی زیادی خواهد کرد.

مرتب بودن فضا، بزرگتر نشان دادن خانه

شلوغ بودن فضای خانه شما یا اتاق کوچکتان باعث دلگیر شدن و کوچک تر شدن فضای خانه خواهد شد، پس بهتر خواهد بود که چیدمان منزل کوچک شما به صورتی باشد که مرتب به نظر برسد.
برای این کار می‌توانید تعدادی کمی قاب عکس بر روی دیوار و یا لوازم تزیینی محدودی بر روی کمدها استفاده کنید، اگر این تعداد زیاد باشد کوچکی خانه شما بیشتر به چشم خواهد آمد.

 

 

افزایش نور، بالا بردن مقدار فضا

با استفاده از نورهای مختلف در قسمت های مختلف خانه مانند زیر کابینت و سقف باعث بزرگتر نشان داده شدن فضا می شود. برای این کار برای فضاهای کوچک بهتر است از لامپ های LED استفاده کنید و به جای چراغ‌هایی با نور زرد و نارنجی از رنگ های روشن و مهتابی استفاده کنید.

 

کف پوش یک دست، هماهنگی بهتر


استفاده کردن از کف پوش یک رنگ و یک دست کمک به جلوه بهتر خانه های کوچک میکند.با این کار خانه شما جلوه بهتری پیدا می کند و فضای شما را بزرگ تر نشان میدهد. برای مثال اگر تمامی اتاق ها را با سرامیک یا پارکت پوشش دهید و به فضای بزرگترتان ادامه دهید شاهد جلوه بهتری از خانه خواهید بود.