هر آنچه درمورد پیش فروش|خرید آپارتمان باید بدانید

هر آنچه درمورد پیش فروش|خرید آپارتمان باید بدانید

پیش فروش آپارتمان

با افزایش جمعیت به ویژه در شهرهای بزرگ، اهمیت مسکن به عنوان یک نیاز اولیه بیش از پیش خودنمایی می کند و همین امر افرادی را به صورت حرفه ای به میدان ساخت و ساز کشانده و به تبع آن معاملات مسکن و روابط حقوقی آن در قالب  فروش قطعی بنا  و یا  پیش فروش آپارتمان، رواج قابل توجهی یافته است.

در سال های اخیربا توجه به افزایش قیمت آپارتمان در کنار کاهش قدرت خرید مشتریان، قراردادهای  پیش فروش ساختمان از رونق بسیاری برخوردار است، بالتبع با افزایش قراردادهای پیش فروش مسکن، دعواهای حقوقی مرتبط با آن نیز رشد چشم‌گیری داشته است.

همین امر لازم می دارد تا از قوانین، بایدها و نبایدهای این قرارداد آگاهی لازم را کسب کنیم، چرا که در این معامله، ملک قابل رویت نیست تا خریدار تمامی امکانات ملک را حتی  به صورت اجمالی هم که شده  بسنجد و با قید یک عبارت ساده "ملک به رویت خریدار رسید و وی از کلیه کم وکیف مورد معامله اطلاع دارد."

و باعث سلب مسئولیت از فروشنده می شود و دست را برای افراد سودجو باز می گذارد.  قاعدتا زمانی قرارداد پیش فروش تنظیم می گردد که یا خانه ای هنوز وجود ندارد یا اینکه کامل نیست.
بنابراین تنظیم قرارداد باید اصولی و طبق توافق طرفین  باشد تا برداشت هر شخص از مفاد آن به طور دقیق مشخص شده و کلیه توافقات به امضای طرفین برسد.

 

 

پیش فروش یا پیش خرید

همانطور که از اسم آن پیداست به طور عمده در زمینه املاک، به آن دسته از املاکی که قبل از تکمیل شدن و قبل از اینکه قابل سکونت شوند به فروش می رسند "پیش فروش" و به املاکی که قبل از تکمیل و ساخته شدن خریداری شود، پیش خرید می گویند.

:محاسن پیش خرید برای خریدار

  •  -با توجه به عدم تکمیل ملک پیش فروش شده، قیمت یک آپارتمان در حالت آماده به تحویل نسبت به آپارتمان پیش فروش شده  مسلما قیمت بیشتری خواهد داشت، معمولا مبلغ قرارداد به صورت مرحله ای و به نسبت پیشرفت و طی آن به فروشنده پرداخته می شود.
  • -در ساختمان های آماده شده خریدار فقط اجزای روکار ساختمان را می تواند مشاهده کند، در صورتیکه در پیش فروش، تمامی مراحل ساخت و حتی کیفیت مصالح توسط خریدار قابل مشاهده است.
  • -در پیش فروش آپارتمان، به دلیل عدم تکمیل، طراحی و تغییر دکوراسیون داخلی ملک براساس سلیقه شخصی  خریدار و بر طبق دستورات نظام مهندسی می تواند انجام شود.
  •  

:معایب پیش خرید برای خریدار


  • -امکان عدم تحویل آپارتمان در موعد مقرر توسط سازنده

    -امکان عدم رعایت مفاد طبق قرارداد منعقده توسط سازنده

    -امکان توقف فرآیند ساخت و ساز به دلیل رکود و تورم و ناپایداری قیمت ها

    -امکان فروش ملک به چندین نفر و جولان افراد سودجو و شرکت های نامعتبر

    -امکان اخذ وام های سنگین بر روی سند مادر و عدم تسویه آن،همچنین عدم اخذ مجوز  پایانکار عدم پرداخت خلافی به شهرداری

    قانون پیش فروش ساختمان مصوب 1389

    قانون پیش فروش ساختمان در سال 1389 مشتمل بر 25 ماده و 4 تبصره تصویب و به مرحله اجرا درآمده است. با توجه به حساسیت موضوع قرارداد پیش فروش و نیاز به آگاهی کامل از بندهای آن، نیاز به مشاورین متخصص املاک تحت نظر مشاورین حقوقی انتظار می رود.


  • دپارتمان تخصصی اسکان مال شما را در جهت این امر راهنمایی کرده و آماده همکاری در زمینه‌های پیش فروش، فروش، مشارکت در ساخت، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ... با شما می باشد.

  • قوانین پیش فروش

  •  

  •  
  •