اصول سرمایه گذاری در ملک

اصول سرمایه گذاری در ملک

اصول سرمایه گذاری در ملک

یکی از متداول ترین انواع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در ملک است که از قدیم تا به امروز به عنوان یک سرمایه گذاری با ریسک پایین و در عین حال پرسودترین در بین عموم جامعه مرسوم بوده و در دنیای امروز با توجه به تورم، ارزش افزوده ایجاد شده از این طریق بسیار معقول می باشد.

همیشه سرمایه سرمایه گذاری در بازار ملک به خصوص مسکن به دلایل مختلف و مهمی پر رونق بوده، هر چند علی رغم تحولات سیاسی و سیاست های پولی و بازارهای موازی همچنان جزو کم ریسک ترین بازارهای سرمایه گذاری محسوب می شود که میتوان با دانستن اصول و قواعد که مانند رازهای هر کسب و کاری هستند استرس ناشی از سرمایه گذاری را کاهش داد و به آینده ایی ایمن و پرسود فکر کرد.

بازار مسکن همیشه با تورم پیشرفت قیمتی داشته و برای مالکان ارزش افزوده قابل توجه ایی ایجاد کرده است، اما در رابطه با سرمایه گذاری برای کسانی که به تازگی میخواهند وارد این بازار شوند آگاهی داشتن از اصول و قواعد برای سرمایه گذاری بهتر و سود بیشتر توصیه می گردد.

عموم مردم برای بار اول یا دوم برای حفظ ارزش پول و تضمین ارزش افزوده سرمایه خود اقدام به سرمایه گذاری در ملک می کنند اما مهمترین و شاید مهمترین دغدغه این دسته افراد به یک سوال ختم میشود: آیا زمان مناسبی برای ورود به این بازار را انتخاب کرده اند یا خیر؟ 
قبل از پاسخ به این سوال باید بدانید چند عامل مختلف وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و با تحلیل های موجود بتوانید بهترین انتخاب را در این بازار انجام بدید.

اصل اول: اصل تقاضا

شما با داشتن بودجه مشخص شده وارد این بازار می شوید و گزینه های مختلفی پیش رویتان قرار می گیرد مثل اینکه زمین بخرید یا آپارتمان و شاید هم ویلا ...؟ 
بهترین گزینه برای خرید اول آپارتمان است بعد زمین، این نکته را به یاد داشته باشید که در صورتی زمین خریداری کنید که بودجه لازم برای ساخت و ساز را دارا باشید یا اصول و قواعد بازی مشارکت در ساخت را بدانید! آپارتمان به دلایل مختلفی اولین گزینه پیشنهادی برای سرمایه گذاریست:
اول اینکه تقاضا همیشه برای آپارتمان وجود دارد، دوم طرفداران بیشتری در این حوزه داراست و سوم تقاضا مسکن نسب به عرضه آن بیشتر است و حتی اگر بخواهید اپارتمان خود را اجاره دهید میتوانید ارزش افزوده چشمگیری را در سرمایه گذاری خود شاهد باشید.
البته این را مدنظر خود داشته باشید که خبرگان این بازار اکثر دارایی غیر نقدی شان زمین هایی ست که در زمان مناسب اقدام به خرید آن کرده اند زیرا همیشه گران ترین کالا در این بازار ملک می باشد.

اصل دوم:اصل ارامش

فاکتور مهمی که موفقیت در سرمایه گذاری مطمئن تر می کند زمان ورود به بازار برای سرمایه گذاریست، بهترین زمان ورود زمانی ست که بازار در آرامش به سر می برد و هنوز  به رونق کامل و یا به سقف قیمتی نرسیده است.
تشخیص چنین چیزی با توجه به مشخص نبود الگوی خاص در رکود یا رونق این بازار بسیار دشوار است و پیش بینی بازار مسکن سخت و دشوار است و نیاز به تحقیق و بررسی های زیادی دارد.

این موضوع را مد نظر داشته باشید که تقاضا در بازار نشانه خوبی برای ورود است اما نباید تقاضا به حدی بالا باشد که به علت پیشی گرفتن   تقاضا نسبت به عرضه قیمت ملک رو به افزایش باشد.

سوم: اصل موقعیت اصل

یکی از ضرورت های مهم سرمایه گذاری در این حوزه اصل موقعیت ملکی ست که برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید ، باید موقعیتی را انتخاب کنید که از نظر کیفیت در منطقه مناسبی واقع شده باشد یا اصطلاحا جای پیشرفت داشته باشد .

به طور مثال اگر ملکی را در منطقه ایی که پر از شرکت های مختلف هست انتخاب کنید احتمال اینکه ملک را یا با قیمت بهتر یا به شرکت ها و یا به کارمندان آن ها بفروشید و حتی به انها اجاره دهید و برای سرمایه خود ارزش افزوده ایجاد کنید بسیار زیاد است . موقعیت انفرادی ملک در کنار موقعیت محلی هم خیلی مهم است ، اینکه ملک شما  در مسیر اصلی رفت و امد مانند کنار خیابان است و یا دونبش بودن ملک و از این دسته ویژگی ها باعث افزایش ارزش افزوده ملکتان نسبت به سایر املاکی که این ویژگی را ندارند باشد.

چهارم: اصل قیمت

همیشه به یاد داشته باشید که با تحقیق و بررسی های لازم همراه با حوصله و صبری که به کار میبرید می توانید ملک مناسب خود را حتی با زیر قیمت هم به دلایل مختلف همچون نیاز مالی فروشنده  وجود خواهد داشت که این امر باعث خرید یک ملک اکازیون برای شما خواهد بود، این نکته هم مد نظر قرار بدید که این امر باعث نشود خیلی در خرید وسواس به خرج دهید.

پنجم:اصل بی طرفی

برای سرمایه گذاری پولتان قبل از هر چیزی با تحقیق و آگاهی وارد شوید ، درست است که آژانس املاک  به شما در پیدا کردن ملک مورد نظرتان شما را همراهی می کند، اما اگر شما با تحقیق وارد شوید فشارهای غیر ضروری بر روی شما به حداقل خواهد رسید. پس بی طرفانه موقعیت های مختلف را مورد بررسی قرار دهید و به آمار املاک و محله ها در چهارچوب بودجه خود توجه ویژه بکنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ششم: اصل امتیاز

مورد مهمی که در خرید باید مد نظر داشته باشید اصل امتیاز است بدین معنی که از لحاظ دسترسی و یا امکانات محله ایی که انتخاب میکنید به چه صورت است. هر چه دسترسی و امکانات بیشتری وجود داشته باشد ارزش ملک شما هم بدون شک بالا خواهد رفت حتی اگر بخواهید کار ساخت و ساز را شروع کنید با تحقیق و بررسی و شناخت فرصت های محله و منطقه مورد نظر میتوانید امتیازات ملک خود را بالا برده و برای سرمایه خود ارزش افزوده ایجاد کنید.

    هفتم: اصل به روز بودن

همیشه از قیمت های به روز آگاهی داشته باشید، زیرا اگر بخواید کار ساخت ساز بر روی ملک مورد نظر رو انجام دهید با دانستن قیمت مصالح و زمین که مهمترین عامل برای سرمایه گذاریست میتوان تخمین زد که ملک در انتهای ساخت چقدر بازدهی مالی خواهد داشت