مرداویج دوم اصفهان ( چشمه توتی ) کجاست؟

مرداویج دوم اصفهان ( چشمه توتی ) کجاست؟

مرداویج دوم اصفهان ( چشمه توتی ) کجاست؟ بهترین سرمایه گذاری در املاک اصفهان

آنچه در این مقاله می خوانید:

چه ارگان هایی در چشمه توتی زمین دارند ؟

متراژ زمین های چشمه توتی و کد ارتفاعی چشمه توتی

معرفی پروژه های پیش فروش در چشمه توتی

مراکز رفاهی و تفریحی مهم نزدیک چشمه توتی

 دسترسی شهرک چشمه توتی به مناطق دیگر شهر

در کلانشهر هایی مثل تهران ، اصفهان ،مشهد و ... به خاطر زاد و ولد و مهاجرت از شهر های اطراف ، جمعیت رو به افزایش است . به همین علت کلانشهر ها دائما در حال گسترش هستند ، تا مسکن برای همه ی مردم فراهم شود .  حتی زمانی می رسد که زمین های منابع طبیعی را هم در اختیار شهرداری و سازمان شهرسازی قرار می دهند .

در سال های اخیر چند منطقه برای گسترش شهری در شهرداری اصفهان پیشنهاد شده است . که در این بین شهرک چشمه توتی از امتیازات ویژه و شرایط بهتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار بوده است . بسیاری از اصفهانی ها با شهرک چشمه توتی آشنایی دارند. محل دقیق این منطقه، پشت ترمینال صفه و در اتوبان شهید کشوری قرار دارد. و دو ورودی ( یک ورودی از سمت شهید کشوری روبه روی شهرک زیتون و ورودی دوم به طرف سپاهان شهر بعد از ترمینال صفه ) دارد . شاید یکی از مسائلی که باعث شهرت شهرک چشمه توتی شده است ، مناقشاتی بود که چندین سال این منطقه را درگیر خود کرده بود. اما این مسئله نه تنها ارزش زمین های چشمه توتی را کم نکرد ،  بلکه حالا با گذشت چند سال قیمتی چند برابری پیدا کرده اند.

چه ارگان هایی در چشمه توتی زمین دارند ؟

منطقه چشمه توتی تا 30 سال پیش در اختیار هوانیروز یا ارتش جمهوری اسلامی بود . اما بعد از آن به پیمانکاران ارتش و اداره راه و شهرسازی واگذار شد. اما از سال 68 تا سال 96 ( به خاطر آینده ی روشن این شهرک) ادارات و ارگان های دخیل بر سر این زمین ها دچار اختلاف شدند . تا این که در سال 96 سهامداران که شامل تعاونی های مسکن ادارات کل استان بودند به صورت رسمی مشخص شدند.

در حال حاضر ارگان هایی مانند تعاونی مسکن کارمندان دانشگاه اصفهان، ارتش ، تعاونی مسکن دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، تعاونی مسکن فرهنگیان ، تعاونی دادگستری و غیره برخی از زمین های این منطقه را در اختیار دارند.

جنس زمین های چشمه توتی و شرایط آب و هوایی این منطقه

شهرک چشمه توتی سابقا شامل یک تپه ی مرتفع و یک گودال بوده است که برای مسطح کردن شهرک ، قسمت های بلند تپه را تراشیده و در قسمت گودال ریخته اند. به همین دلیل یکی از مشخصه های زمین های این شهرک موقعیت زمین است که در گودال واقع شده یا در قسمت مرتفع .

جنس زمین های این منطقه را می توانیم مشابه زمین های سیتی سنتر، سپاهان شهر و کوی دانشگاه بدانیم. این زمین ها عملا مناسب کشت و کار نیستند و به همین علت است که ساخت و ساز در آن آسیبی به محیط زیست نخواهد زد.

از نظر آب و هوایی نیز این منطقه به دلیل مرتفع بودن نسبت به سایر نقاط شهر اصفهان دارای آب و هوایی خوب است. همچنین منظره ای کوهستانی از یک سو و منظره شهر اصفهان از سویی دیگر، موقعیت آپارتمان ها را بسیار دل پذیرتر می کند.

متراژ زمین های چشمه توتی و کد ارتفاعی چشمه توتی

پلاک های زمین های چشمه توتی از 200 متر شروع می شود و تا 1170 متر هم موجود است. البته این پلاک های بزرگ تر از 400 متر ممکن است یک پلاک کامل باشند یا دو پلاک به صورت تجمیعی باشند. پروانه ی بسیاری از پلاک های زمین در چشمه توتی تجمیع است که باید ذکر کنیم هیچ مشکلی برای تفکیک از نظر شهرداری ندارد. شهرداری شهر اصفهان در سال های گذشته کد ارتفاعی 3روی پیلوت و یک طبقه به صورت رمپ را برای چشمه توتی در نظر گرفته بودند. اما در سال 1401 این کد به 4 روی پیلوت و یک طبقه رمپ تغییر پیدا کرد. شایان به ذکر است که زمین هایی که در به اصطلاح گودال چشمه توتی هستند مجوز دو طبقه رمپ هم دارند. تراکم ساخت در این شهرک 60 درصد است که تمامی پلاک ها رضایت 70 درصد ساخت را دارند.

آیا در چشمه توتی سرمایه گذاری کنم یا نه؟

اگر از دید سرمایه گذاری بخواهیم به شهرک چشمه توتی نگاه کنیم، باید بدانید که تنها در طی سال 1401 قیمت زمین های چشمه توتی 250 درصد افزایش داشته که البته این استارت اولیه روند رشد این منطقه است. اما چطور قیمت ها در چشمه توتی به این سرعت افزایش یافته است ؟

با پیشرفت پروژه ی شهرداری برای آبادی چشمه توتی و پیشرفت پروژه های تعاونی مسکن دانشگاه اصفهان و تعاونی مسکن علوم پزشکی قیمت این منطقه به صورت صعودی بالارفته است . در حال حاضر هم با نزدیک شدن به موعد تحویل واحد های تعاونی های مسکن دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی در چشمه توتی روند رشد شهری افزایش می یابد و درنتیجه قیمت رشد بیشتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت .

چشمه توتی را مرداویج دوم می گویند چرا که چشم انداز بسیار خوب و پیشرفت بسیاری را برای آن در آینده ای نزدیک می بینند. شما با توجه به میزان بودجه ای که برای سرمایه گذاری در امر خرید و فروش ملک کنار گذاشته اید، انتخاب متنوعی را برای خرید امتیازهای مختلفی را برای خرید در چشمه توتی دارید مشاوران سرمایه گذاری اسکان مال نیز به شما در داشتن یک انتخاب درست کمک خواهند کرد.

موقعیت ویژه برای سازندگان

زمین های منطقه چشمه توتی فرصت خوبی را برای سازندگان فراهم می کند تا هم به رونق هر چه سریع تر منطقه کمک کنند و هم بتوانند سود خوبی را از فروش واحدهای مسکونی به دست آورند. پیش بینی قیمت هر متر مربع آپارتمان در پایان سال 1403 به طور تقریبی بین 100 تا 130 میلیون تومان است . در حالی

امکانات واحد های مسکونی تعاونی های در حال ساخت چشمه توتی

امکانات پروژه های در حال ساخت چشمه توتی شامل موارد زیر می شود:

طراحی و نمای مدرن شهری

سیستم اعلام و اطفا حریق

آسانسور

آیفون تصویری

سیستم سرمایش و گرمایش شامل اسپلیت و پکیج

شیشه های دو جداره

عایق بندی مناسب ساختمان

مقاوم سازی

فضای سبز در محیط بیرونی ساختمان ها

معرفی پروژه های پیش فروش در چشمه توتی

در چشمه توتی چند تعاونی مسکن و چند شرکت ساختمانی معتبر در حال ساخت و ساز هستند . برای اطلاعات کامل درباره ی پیش فروش آپارتمان در چشمه توتی اینجا کلیک کنید .

 

پلان های ساختمانی پیش فروش آپارتمان دانشگاه اصفهان در چشمه توتی

 

مراکز رفاهی و تفریحی مهم نزدیک به چشمه توتی

دانشگاه دولتی اصفهان

ایستگاه مترو و اتوبوس

پارک و کوه صفه

پارک سوار صفه

باغ بانوان صدف

مجموعه بام شهر

سیتی سنتر اصفهان

راه آهن

دسترسی منطقه چشمه توتی به مناطق دیگراصفهان

همانطور که در بالا گفتیم شهرک چشمه توتی  دو ورودی از سمت اتوبان شهید کشوری و اتوبان شهید دستگردی بعد از ترمینال صفه دارد . دسترسی به دو اتوبان اصلی شهر اصفهان ، وجود ایستگاه مترو و ایستگاه اتوبوس ، مجاورت با محله های مهم شهر اصفهان مانند محله مرداویج، کوی امام و خیابان هزار جریب باعث شده که این منطقه از لحاظ دسترسی در آینده ای نزدیک یکی از خوش مسیر ترین مناطق اصفهان شود. وجود خیابان زیر گذری که از زیر اتوبان شهید کشوری میگذرد و چشمه توتی را مستقیم به محله ی مرداویج وصل میکند یک امتیاز بزرگ برای این محله محسوب میشود .

سخن پایانی 

در صورتی که شما هم یکی از افرادی هستید که قصد خرید ملک مسکونی و تجاری در منطقه چشمه توتی را دارید، مشاوران اسکان مال آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند. با ما تماس بگیرید