اقامت دائم کشور قبرس از طریق خرید ملک

اقامت دائم کشور قبرس از طریق خرید ملک

قبرس شمالی

قبرس شمالی، مروارید مدیترانه سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. نام دیگر قبرس شمالی جزیره بهشتی یا پارادایس میباشد که ساکنین آن به زبان ترکی قبرسی که یکی از لهجه‌ های زبان ترکی استانبولی است با یکدیگر صحبت می کنند؛ البته بیشتر مردم به زبان انگلیسی آشنا هستند و مشکلی در برقراری ارتباط با گردشگران نخواهد داشت، پایتخت این کشور شهر نیکوزیا است و تقریبا در مرکز جزیره قرار گرفته است و بزرگترین شهر آن نیز محسوب می شود.

آب و هوا کشور قبرس

قبرس دارای یک آب و هوای مدیترانه ای شدید، با یک ریتم فصلی به شدت مشخص می باشد. تابستان های گرم و خشک (ژوئن تا سپتامبر) و زمستان های بارانی (نوامبر تا مارس) با تغییر کوتاه در فصول کوتاه پاییز و بهار (به ترتیب از اکتبر و آوریل تا مه) از هم جدا می شوند.

بارش پاییز و زمستان، که کشاورزی و تأمین آب به آن بستگی دارد، متغیر است. دمای تابستان در نیکوزیا بین حداکثر متوسط روزانه 98 درجه فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) و حداقل روزانه 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) می باشد. در زمستان محدوده دمایی بین 59 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) تا 41 درجه فارنهایت (5 درجه سانتیگراد) است. از دسامبر تا مارس، دامنه Troodos چندین هفته دمای شب را چندین درجه زیر صفر همراه با یخ زدگی تجربه می کند و بارش برف قابل توجه است.

جمعیت شناسی کشور قبرس

بر اساس تخمین سال 2020، جمعیت قبرس 1،286،000 نفر می باشد. بیش از دو سوم جمعیت این کشور شهرنشین هستند. میزان مهاجرت در قبرس بسیار زیاد بوده است و تخمین زده می شود که به اندازه خود جزیره در خارج از کشور زندگی می کنند. اکثر مهاجران به انگلستان یا به کشورهای انگلیسی زبان استرالیا، آفریقای جنوبی، ایالات متحده و کانادا مهاجرت کرده اند.

اقتصاد قبرس

اقتصاد کشور قبرس بر طبق گزارش بانک جهانی در وضعیت خوب دسته بندی شده است و درآمد سرانه این کشور بالاست. نرخ بیکاری در این کشور هرگز از 10 درصد فراتر نرفته است. اقتصاد قبرس مبتنی بر بازار آزاد و خدمات است. همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی این جزیره که به عنوان پلی بین قاره ها محسوب می شود از نظر بین المللی موقعیت خوبی را از آنِ خود کرده است.  قبرس پس از پیوستن به اتحادیه اروپا در سال 2004 گامی مهم را در جهت توسعه اقتصاد خود برداشته است.

سیستم آموزشی قبرس

همانطورکه گفته شده مردم قبرس دارای سطح بالایی از نظر تحصیلات و فرهنگ دست پیدا کرده اند، شهریه نسبتا پایین دانشگاه ها در این جزیره هر ساله تعداد زیادی را از سرتاسر دنیا برای ادامه تحصیل به این کشور جذب کرده است. از مهمترین دانشگاه های قبرس می توان به دانشگاه فناوری قبرس اشاره کرد. این دانشگاه جوان و دولتی رتبه برتر را در کشور کسب کرده است و با هدف جبران کاستی های آموزشی در این جزیره در سال 2004 تاسیس شد.

دانشگاه قبرس و دانشگاه نیکوزیا دو دانشگاه بزرگ و رتبه دار در این جزیره هستند و سالانه تعداد زیادی افراد داخلی و خارجی از این دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند.

هزینه های زندگی

به طور کلی هزینه تحصیل و زندگی در قبرس نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالا نیست. دانشگاه ها و مدارس نرخ شهریه ی آنچنان بالایی ندارند و همین امر باعث گسترش و ارتقاء فرهنگ در قبرس شده است.  بسته به اینکه در کدام شهر و در کدام محله زندگی می کنید هزینه های زندگی می تواند متفاوت باشد. مثلا اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 600 یورو و در خارج از مرکز شهر حدود 457 یورو میباشد. به طور میانگین هزینه زندگی برای یک دانشجوی خارجی با توجه به سبک زندگی و نوع مخارج از 350 یورو تا 700 یورو میتواند متغیر باشد.

شهرک ویلایی آپارتمانی صفر دریای مدیترانه 🇨🇾🇬🇧

⏪شهر: فاماگوستا ، منطقه بوآز
⏪نوع ملک: ویلا و آپارتمان
⏪قیمت‌های فوق‌العاده مناسب
⏪شرایط فروش عالی تنها با پرداخت 30 درصد از ارزش ملک و اقساط 7و 8 ساله بدون بهره (گلدن ویزا قبرس ویژه سرمایه گذاران در شرایط کرونایی)
✳️امکانات :
استخر بزرگ رو باز
دسترسی به دانشگاه emu (بهترین دانشگاه‌ها و مدارس شعبه کمبریج انگلستان)
نقطه صفر بهترین سواحل مدیترانه
مسیر‌های دوچرخه سواری و پیاده روی
مناطق سبز و محوطه سازی بسیار زیبا
مراکز زیبایی و تناسب اندام
رستوران و بار
داروخانه
زمین بازی کودکان
پارکینگ
و امکانات دیگر…

                              کشورهای طرف قرارداد با قبرس شمالی:

با اینکه قبرس شمالی توسط اروپا به رسمیت شناخته نشده است اما با تعدادی از کشورها به شرح زیر ارتباط سیاسی دارد.