وام نوسازی مسکن ۶۰۰ میلیون به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وام نوسازی مسکن ۶۰۰ میلیون به چه کسانی تعلق می گیرد؟

شرایط دریافت وام نوسازی چیست؟

وام نوسازی مسکن فقط به افرادی تعلق می‌گیرد که واحد مسکونی آنها در بافت فرسوده باشد. به گفته معاون وزیر راه، این افراد برای دریافت وام نوسازی مسکن به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت بازآفرینی شهری ایران مراجعه نمایند و با وارد کردن کدپستی واحد مسکونی خود، برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان اقدام نمایند.

نکته اساسی درباره دریافت وام نوسازی مسکن این است که متقاضیان می‌توانند ۱۵۰میلیون تومان از مبلغ وام خود را بدون سود بانکی دریافت کنند.

 

شرایط دریافت وام ۶۰۰ میلیونی

محمد آئینی اعلام کرد این وام به دارندگان واحدهای مسکونی که در بافت فرسوده قرار دارند تعلق می‌گیرد.
متقاضیان برای دریافت وام نوسازی بافت فرسوده نیازی به هیچ‌گونه سپرده‌گذاری بانکی ندارند.

سود وام نوسازی بافت فرسوده در تهران ۱۲ درصد، در کلان‌شهرهای دیگر ۱۱ درصد و در دیگر شهرها ۱۰ درصد است. در تمام این موارد ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود.
این تسهیلات به واحدهایی تعلق می‌گیرد که حداقل ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

روش دریافت تسهیلات بافت فرسوده

2 روش برای دریافت وام نوسازی وجود دارد:

1- یکی از روش‌های دریافت وام نوسازی مسکن بافت فرسوده، این است که افراد به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و سامانه ثبت‌نام مسکن حمایتی مراجعه نمایند و با انتخاب گزینه بافت فرسوده ثبت‌نام خود را انجام دهند.

2- روش دیگر این است که افراد به‌صورت مستقیم به سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران و نشانی facility.udrc.ir مراجعه کنند و آنجا فرآیند ثبت‌نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را پشت سر بگذارند.